Wednesday, February 03, 2010

ملف أحمد زكي بدر (الصفحة الأولى)

بصوا بقى، أحمد زكي بدر ضرني شخصياً، مرة لما دخل بلطجية الحرم الجامعي عشان يضرب الإخوان، ومرة لما عمل حفلات في الجامعة وبقينا بنحضر المحاضرات على واحدة ونص، وكل مصيبة من دول حصلت كذا مرة، يعني الراجل ده بلا قافية كده كان مطلع لي برج في دماغي وكنت كل ما أفتكره أو أعدي جنب المكتب بتاعه أدعي يجي له أزمة قلبية أو سرطان البروستاتا أو تشنجات أكتر ما هو متشنج ويحل عن سمانا بقى.
المهم إنه غار في داهية بعيد عن الجامعة بقى، لكن على مين، أنا لا بسامح ولا بنسى، مش حنسى إنه حسسني بالخوف وأنا في الحرم الجامعي ولا إني بقيت بعيط كل ما باسمع عن قرارات الفصل اللي بيعملها سواء لمعاوني أعضاء هيئة التدريس أو لطلبة الإخوان لمجرد مثلاً إنهم عملوا معرض عن المسجد الأقصى، فالموضوع شخصي بحت وأنا غلاوية وانتقامية، عشان كده أنا هعمل له ملف في المدونة دي، كل ما يغلط هسجل له غلطته وحتفضل موجودة لي وللتاريخ كدهو، مش على أمل إن غلطاته تؤدي لعزله من المنصب لا سمح الله ولا حاجة، لكن عشان ناري تبرد.
النهاردة بقى طالع يقول إيه؟
قرار منع الضرب خلى المدرس ملطشة
:)))))))))))))
يعني المدرس مش ملطشة عشان ممكن يتضرب قدام الطلبة ومايعرفش ياخد حقه، ولا عشان بياخد 200 جنيه في أول التعيين، ولا إنه بيفضل مؤقت ومابيتثبتش وفقاً للقانون، ولا إن ظروف المدارس مش مساعداه نهائي على التحكم في الطلبة أو أداء دوره، المدرس ملطشوة عشان المفروض يدخل الفصل معاه كرباج ويعلق العيال في السقف زي رمضان مبروك أبو العلمين حمودة كده، هي مش كفاية العيال اللي ماتت من الضرب في المدارس؟
ماتت من الضرب
مش كفاية إسلام اللي المدرس فضل يضربه بالشالوت عشان ماعملش الواجب لحد ما مات؟ وبعدها مفيش بأسبوع بنت تانية ماتت من الخوف عشان ماكانتش عاملة الهباب الواجب؟
الكلام ده كان وقت ما الضرب ممنوع، دلوقتي بقى لما الوزير يرجعنا 100 سنة لورا ويدي الضوء الأخضر للمدرسين إنهم يستخدموا أساليب عفا عليها الزمن وبتطلع عيال مشوهة نفسياً وجسدياً، عيال ماعندهاش كرامة ولا كبرياء...هي ناقصة؟؟؟
دي الصفحة الأولى، لسه بقى موضوع الثانوية القديمة اللي هترجع تاني دي...والتصريحات العجيبة والشتايم...ما أنا عارفاه راجل كله ذوق...الملف مفتوح أهو...وكل قرار وكلمة هايتسجلوا لك أيها الوزير.

No comments: