Saturday, October 08, 2011

فصبر جميل #SCAF

قاللك احنا صابرييييين صابريييييييين صابرييييييين هههههههه كان غيرك أشطر، صابرين على إيه يا مجلس؟ إنتوا فقرا؟ مرتبكوا 700 جنيه في الشهر؟ مش لاقيين علاج لعيالكوا؟ عيالكوا اتقتلوا ومش عارفين تجيبوا حقهم؟ خايفين من قانون الطوارئ والمحاكمات العسكرية؟ صابرين على إيه بالظبط عايزة أفهم؟
ما علينا...أنا مش عارفة إيه بالظبط اللي المفروض يتعمل دلوقتي عشان نكمل الثورة، أول مرة أبقى محتاسة كده، بس هو عامةً الشعب المصري بقى له 8 شهور بيفاجئني مفاجآت سعيدة، وربنا ماخيبش ظني، فإن شاء الله ليها حل، إن شاء الله ربنا مش هيسيبنا بعد البهدلة والذل والغدر اللي شفناه، إن الله لا يضيع أجر من أحسن عملا، أنا لولا إيماني بربنا كان زماني اتجننت من اللي بيحصل دلوقتي في البلد، بس أنا مؤمنة وعلى يقين تام إن طول ما احنا شغالين عشان البلد ربنا مش هيخيب ظننا وهينصرنا، احنا عارفين إن المعركة طويلة، صحيح أنا ماكنتش متخيلة بقصر نظري إن المعركة هتبقى مع العسكر، بس إن شاء الله أمرهم سهل، اللي غلب الأمن المركزي في يوم يقدر يغلب الشرطة العسكرية الله ينتقم منهم.
نشتغل ونصبر، أنا شخصياً هاشتغل بإني أفضح انتهاكات العسكر على مدونتي وده دورنا كلنا، لحد ما ربنا يورينا فيهم آية من آياته زي ما ورانا في مبارك وجزء من عصابته كده، فصبر جميل والله المستعان على ما تصفون.

No comments: